دات نت نیوک
همکاران
مهندس مهدی روزدار
 مدیرواحد شبکه

تلفن داخلی: 6444
تلفن مستقیم:31136444

پست الکترونیک: M.roozdar@itc.usb.ac.ir

 

مهندس مهدی میرپور
کارشناس مسئول شبکه

تلفن داخلی: 6266
تلفن مستقیم: 31136266

پست الکترونیک: m.mirpour@itc.usb.ac.ir
مهندس محسن ایجباری
کارشناس شبکه

تلفن داخلی: 6886
تلفن مستقیم: 31136886

پست الکترونیک: mohsenijbary@yahoo.com

 

حسن سرگزی
کارشناس شبکه

تلفن داخلی: 6255
تلفن مستقیم : 31136255

پست الکترونیک: h2013.sargazi@gmail.com
آقای حمیدرضا صالحی درمیان
 کارشناس واحد شبکه

تلفن داخلی: 6255
تلفن مستقیم: 31136255

پست الکترونیک: hsalehi5595@gmail.com

 

آقای محمود براهویی
کارشناس واحد  شبکه

تلفن داخلی:
تلفن مستقیم:

پست الکترونیک:
 
 

 

 
خدمات

 در مجموع این واحد شامل سه قسمت می باشد:

1- واحد شبکه

2-واحد مخابرات

3-واحد IP Phone

 

خدمات واحد شبکه :

سايت سرور مركز كامپيوتر دانشگاه كه ارائه دهنده سرويس هاي اطلاع رساني و اينترنت دانشگاه مي باشد جهت ارائه اين سرويسها از شبكه هاي Star مبتني بر استاندارهاي Cat۵e با سرعت ۲۷۰Mbpsو به كارگيري سخت افزارهاي شبكه شركت هاي Cisco و Belden Cable , ۳Com و كامپيوترهاي سرور Compaq بهره گرفته است . از ديگر خدمات اين واحد به موارد زير مي توان اشاره نمود: 

- نگهداري و عمليات فني شبکه

 

- طراحي، اجرا و نگهداري شبکه کامپيوتري دانشگاه.

 

- حمايت  در جهت توسعه و بهينه سازي شبکه کامپيوتري دانشکده ها و واحدهاي دانشگاه
-افزایش آدرس های معتبر اینترنتی از ۲۰۴۸ به  ۳۰۷۲ آدرس IP
-توسعه شبکه فیبر نوری دانشگاه
-توسعه کیفیت اینترنت بی سیم خوابگاه های دانشجویی

-راه اندازی اولین لینک ارتباطی ۱۰ Gbps در منطقه ۸ دانشگاهی کشور


خدمات واحد IP Phone:

این واحد با اجرای سیستم  IP-Telephony برای بخش هایی  که دارای شماره های داخلی و همچنین دارای بستر شبکه  IP مناسب هستند، می­توانند با ایجاد IP-Telephony تحت بستر  IPهای تعریف شده در واحد، تلفن داخلی درون سازمانی خود را  در اختیار کاربران قرار دهند.

واحدهای کاربری درخواست کننده IP-Phone پس از ارتباط با مرکز فناوری اطلاعات بایددرخواست خود را جهت امکان اختصاص تلفن مطرح نماید.

پس از بررسی واحدIP-Phone  جهت امکان سنجی بستر فیزیکی شبکه (از نظر امکان نصب و راه اندازی دستگاه) به و اعلام به متقاضی، متقاضی درخواست کالای خود را به واحد پشتیبانی جهت اخذ دستگاه تلفن از انبار مرکزی اعلام می­دارد و پس از اخذ دستور دستگاه را تحویل می­گیرد.

در مراحل بعد دستگاه به واحد IP-Phone ارسال شده.

تعریف نرم افزاری دستگاه Call manager

اختصاص نود مربوطه بر روی سوئیچ مقصداختصاص شماره داخلی بر اساس آیین نامه واحد.

دستگاه جهت گرفتن IP صحیح وبوق  خط تست می­شود.

سپس جهت نصب در محل با هماهنگی واحد شبکه به محل برده شده و تحویل می­گردد.

شماره اختصاصی در دفترچه راهنمای تلفن دانشگاه توسط واحد IP –Phone   تعریف می گردد.

راهنمایی های لازم به کاربرهای دستگاه های داده می شود

جهت راهنمایی بیشتر فایل آموزشی کاربردی بر روی اینترانت قابل ارائه موجود می باشد.

در زمان خرابی دستگاه ها ، پس از ورود به واحد و تست دستگاه در حد توانایی مشکل رفع گردیده و در غیر اینصورت به جهت استفاده از خدمات گارانتی به شرکت ارسال می گردد.

در حالیکه دستگاه پشتیبان بصورت امانی از طرف واحد IP-Phone  در محل به خدمت گماشته می شود.

پس از بازگشت دستگاه از خدمت گارانتی ، دستگاه تست شده و پس از آن به واحد ارسال می گردد.

دستگاه پشتیبان عودت می گردد.

گزارش گیری از نحوه کارکرد و برآورد هزینه اول هر ماه انجام می گیرد.

درصورت نیازمندی واحدی به دو صفر باز پس از اخذ دستور اقدام می گرد

ارائه همکاری جهت کاربرد بهتر و اصولی تر از دستگاه ها در کنار استفاده از اینترنت  رایانه ها.