دات نت نیوک
همکاران
مهندس مهدی روزدار
 مدیرواحد شبکه

تلفن داخلی: 6444
تلفن مستقیم:31136444

پست الکترونیک: M.roozdar@itc.usb.ac.ir

 

مهندس مهدی میرپور
کارشناس مسئول شبکه

تلفن داخلی: 6266
تلفن مستقیم: 31136266

پست الکترونیک: m.mirpour@itc.usb.ac.ir
مهندس محسن ایجباری
کارشناس شبکه

تلفن داخلی: 6886
تلفن مستقیم: 31136886

پست الکترونیک: mohsenijbary@yahoo.com

 

حسن سرگزی
کارشناس شبکه

تلفن داخلی: 6255
تلفن مستقیم : 31136255

پست الکترونیک: h2013.sargazi@gmail.com
آقای حمیدرضا صالحی درمیان
 کارشناس واحد شبکه

تلفن داخلی: 6255
تلفن مستقیم: 31136255

پست الکترونیک: hsalehi5595@gmail.com

 

آقای محمود براهویی
کارشناس واحد  شبکه

تلفن داخلی:
تلفن مستقیم:

پست الکترونیک:
 
 

 

 
خدمات

 در مجموع این واحد شامل سه قسمت می باشد:

1- واحد شبکه

2-واحد مخابرات

3-واحد IP Phone

 

خدمات واحد شبکه :


سايت سرور مركز كامپيوتر دانشگاه كه ارائه دهنده سرويس هاي اطلاع رساني و اينترنت دانشگاه مي باشد جهت ارائه اين سرويسها از شبكه هاي Star مبتني بر استاندارهاي Cat۵e با سرعت ۲۷۰Mbpsو به كارگيري سخت افزارهاي شبكه شركت هاي Cisco و Belden Cable , ۳Com و كامپيوترهاي سرور Compaq بهره گرفته است . از ديگر خدمات اين واحد به موارد زير مي توان اشاره نمود: 

 

* نگهداري و عمليات فني شبکه
* طراحي، اجرا و نگهداري شبکه کامپيوتري دانشگاه.
* حمايت  در جهت توسعه و بهينه سازي شبکه کامپيوتري دانشکده ها و واحدهاي دانشگاه
* افزایش آدرس های معتبر اینترنتی از ۲۰۴۸ به  ۳۰۷۲ آدرس IP
* توسعه شبکه فیبر نوری دانشگاه
* توسعه کیفیت اینترنت بی سیم خوابگاه های دانشجویی

* راه اندازی اولین لینک ارتباطی ۱۰ Gbps در منطقه ۸ دانشگاهی کشور

 

خدمات واحد IP Phone:

 
* این واحد با اجرای سیستم  IP-Telephony برای بخش هایی  که دارای شماره های داخلی و همچنین دارای بستر شبکه  IP مناسب هستند، می­توانند با ایجاد IP-Telephony تحت بستر  IPهای تعریف شده در واحد، تلفن داخلی درون سازمانی خود را  در اختیار کاربران قرار دهند. واحدهای کاربری درخواست کننده IP-Phone پس از ارتباط با مرکز فناوری اطلاعات باید درخواست خود را جهت امکان اختصاص تلفن مطرح نماید. پس از بررسی واحد IP-Phone  جهت امکان سنجی بستر فیزیکی شبکه (از نظر امکان نصب و راه اندازی دستگاه) به و اعلام به متقاضی، متقاضی درخواست کالای خود را به واحد پشتیبانی جهت اخذ دستگاه تلفن از انبار مرکزی اعلام می­دارد و پس از اخذ دستور دستگاه را تحویل می­گیرد. در مراحل بعد دستگاه به واحد IP-Phone ارسال شده.

* تعریف نرم افزاری دستگاه Call manager

* اختصاص نود مربوطه بر روی سوئیچ مقصد اختصاص شماره داخلی بر اساس آیین نامه واحد.

* دستگاه جهت گرفتن IP صحیح وبوق  خط تست می­شود. سپس جهت نصب در محل با هماهنگی واحد شبکه به محل برده شده و تحویل می­گردد.

* شماره اختصاصی در دفترچه راهنمای تلفن دانشگاه توسط واحد IP –Phone   تعریف می گردد.

* راهنمایی های لازم به کاربرهای دستگاه های داده می شود. جهت راهنمایی بیشتر فایل آموزشی کاربردی بر روی اینترانت قابل ارائه موجود می باشد.

* در زمان خرابی دستگاه ها ، پس از ورود به واحد و تست دستگاه در حد توانایی مشکل رفع گردیده و در غیر اینصورت به جهت استفاده از خدمات گارانتی به شرکت ارسال می گردد. در حالیکه دستگاه پشتیبان بصورت امانی از طرف واحد IP-Phone  در محل به خدمت گماشته می شود. پس از بازگشت دستگاه از خدمت گارانتی ، دستگاه تست شده و پس از آن به واحد ارسال می گردد.

* دستگاه پشتیبان عودت می گردد.

* گزارش گیری از نحوه کارکرد و برآورد هزینه اول هر ماه انجام می گیرد.

*درصورت نیازمندی واحدی به دو صفر باز پس از اخذ دستور اقدام می گردد.

* ارائه همکاری جهت کاربرد بهتر و اصولی تر از دستگاه ها در کنار استفاده از اینترنت  رایانه ها.